Het verhaal van dans…

In mijn magazine dat ik voor school maakte schreef ik een artikel over communiceren via dans. Hierin had ik het voornamelijk ook het verhaal dat de rumba verteld en de communicatie tussen de dansers onderling. Het leuk me leuk om jullie ook wat filmpjes te laten zien, om dat gene dat ik vertel te verduidelijken…

De eerste rumba die ik wil laten zien is een rumba die in 2006 gedanst werd door Sergey & Melia. Deze rumba is voor mij een mix van ‘dans van de liefde’ en ‘dans van het liefdesverdriet’. Persoonlijk vind ik deze rumba, en de muziek waarop deze wordt gedanst erg mooi.


Als tweede wil ik graag een filmpje laten zien waarin 2 dansers die tot de wereldtop behoren, samen een improvisatie rumba dansen. Tijdens een Dance Camp in Assen in 2014 waren Slavik Kryklyvyy en Ekaterina Lapaeva beide aanwezig. Deze dansers vormen geen danspaar, maar gaven lectures op het Dance Camp. Tussen deze lectures door improviseerde zij een rumba. Dit filmpje laat zien dat je door middel van goede communicatie onderling samen een mooie rumba kunt dansen, zonder dat de choreografie van te voren is vastgelegd.


De laatste rumba die ik wil laten zien, wordt gedanst door Riccardo Cocchi en Yulia Zagoruychenko. Deze rumba laat voor mij duidelijk zien dat de rumba een verleidingsdans is.


Ik ben benieuwd welke rumba jullie het meest aanspreekt en waarom.

Liefs,
Robin

 

Plaats een reactie